اندروید

|

اندروید-3اجزای برنامه:

اجزای برنامه بلوک های ساختمان ضروری از یک برنامه اندروید هستند.این اجزا آزادانه همراه می شوند به وسیله فایل نرم افزار مانیفست manifest) AndroidManifest.xml) که چگونگی نعامل اجزای مختلف برنامه را توضیح می دهد.در زیر 4 جز اصلی که می تواند همراه یک برنامه اندروید مورد استفاده قرار گیرند:

فعالیت ها: آن ها دستورات رابط کاربری و تعامل بین کاربر و صفحه گوشی هوشمند را رسیدی میکنند.

خدمات: آن ها پردازش پس زمینه مرتبط با یک برنامه را رسیدگی میکنند.

پخش دریافت کننده: آن ها ارتباط بین سیستم عامل اندروید و برنامه ها را رسیدگی میکنند.

ارائه دهندگان محتوا: آن ها داده و یا مشکلات مدیریت پایگاه داده را رسیدگی میکنند.

فعالیت ها:

یک فعالیت نشان دهنده یک تک صفحه همراه با یک رابط کاربری,در زمان کوتاه فعالیت کارهایی را بر روی صفحه انجام می دهد.برای مثال یک برنامه ایمیل ممکن است یک فعالیت داشته باشد که لیست ایمیل های جدید را نشان می دهد.یک فعایلت دیگر ساختن یک ایمیل باشد,ویک فعالیت دیگر برای خواندن ایمیل ها باشد.اگر یک برنامه بیش از یک فعالیت داشته باشد پس یکی از آن ها باید به عنوان فعالیتی که وقتی برنامه اجرا می شود خدمات ارئه می دهد مشخص شود.یک فعالیت به عنوان یک subclass از کلاس فعالیت مانند زیر اجرا می شود:

public class MainActivity extends Activity {
}

خدمات:

یک خدمت یک جزء است که در پس زمینه اجرا می شود تا عملیات طولانی مدت را انجام دهد.برای مثال یک خدمت ممکن است اجرای موزیک در پس زمینه در زمانی که کاربر در یک برنامه دیگر است باشد.یا ممکن است واکشی داده بر روی شبکه بدون بلاک کردن تعامل کاربر با یک فعالیت باشد.یک خدمت به عنوان یک subclass از کلاس خدمت مانند زیر اجرا می شود:

public class MyService extends Service {

}

پخش دریافت کننده:

پخش دریافت کننده ها به سادگی به پخش پیام رسانی از برنامه های دیگر یا از سیستم را پاسخ می دهند.برای مثال:برنامه ها می توانند شروع به پخش کردن کنند تا اجازه دهند بقیه برنامه ها بدانند که مقداری داده برروی دستگاه دانلود شده است و برای استفاده آن ها قابل دسترس است.پس این پخش دریافت کننده ها هستند که این ارتباطات را رهگیری می کنند و یک عمل مناسب را آغاز می کنند.یک پخش دریافت کننده به عنوان یک subclass ار کلاس پخش دریافت کننده اجرا می شود و هر پیام یک پخش کننده به عنوان شی intent است:

public class MyReceiver extends BroadcastReceiver {

public void onReceive(context,intent){}

}

ارائه دهندگان محتوا:

یک جزء ارائه دهنده محتوا داده از یک برنامه به برنامه دیگر دارای درخواست را تدارک میبیند.که درخواست ها به وسیله متد های کلاس contentresolver رسیدگی میشود.داده ممکن است به طور کامل در فایل سیستم,پایگاه داده یا جایی دیگر ذخیره شود.یک ارائه دهنده محتوا به عنوان یک subclass از کلاس content provider اجرا می شود و باید یک مجموعه کامل از API هایی کهبرنامه های دیگر را قادر به انجام معاملات می کند را اجرا کند:

public class MyContentProvider extends ContentProvider {

public void onCreate(){}

}

ما هنگامی که در حال پوشش اجزای برنامه به صورت تکی در هر بخش هستیم واردجزییات این قسمت ها خواهیم شد.

اجزای اضافه:

اجزای اضافی که در ساخت و ساز از نهادهای بالا ذکر شد، و ارتباط بین آنها استفاده می شود وجود دارد. این اجزا عبارتند از:

قطعات

نشان دهنده بخشی از رابط کاربر در یک فعالیت.

نمایش ها

عناصر UI است که بر روی صفحه نمایش از جمله دکمه کشیده شده است، لیست اشکال و غیره

طرح ها

نمایش سلسله مراتب است که کنترل فرمت صفحه نمایش و ظاهر از دیدگاه ها .

مفاهیم

پیغام سیم کشی اجزاء با هم .

مآخذ

عناصر خارجی، مانند رشته ها، ثابت ها و تصاویر ترسیم .

آشکار

فایل پیکربندی برای برنامه.

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی نعیمی

علی نعیمی هستم،دارای لیسانس سخت افزار.
از سال 90 بصورت تخصصی به فراگیری زبان سی شارپ پرداختم. در حال حاضر مسلط به سی شارپ، جاوا، پایگاه داده و زبان های تحت وب هستم.

نظرات
نظر بدهید