اندروید

|

آموزش اندروید قسمت چهارمAndroid: hello world example

اجازه دهید تا برنامه نویسی واقعی با چهار چوب اندروید را آغاز کنیم. قیل ازاین که استفاده از اندروید SDK شروع به نوشتن اولین مثال کنید شما باید مطمعن باشید که محصیط توسعه اندروید را همان گونه که در آموزش نصب-محیط توضیحداده شد را نصب کرده اید.

من همچنین فرض را بر این می گیرم که شما یک مقدار کمی دانش کار با ECLIPSE IDE را دارید.پس اجازه دهید بپردازیم به نوشتن یک برنامه اندروید ساده که HELLO WORLD را نمایش می دهد.

اولین قدم ساخت یک برنامه اندروید ساده که از ECLIPSE IDE استفاده می کند.

FILE -> NEW -> PROJECT را دنبال کنید ودر نهایت ANDROID NEW APPLICATION از لیست WIZARD را انتخاب کنید.حالا اسم برنامه خود را HELLO WORLD بگذارید که از پنجره WIZARD مانند زیر استفاده می کند.

آموزش اندروید قسمت چهارم

در مرحله بعد ارایه دهنده ساختار ها رو دنبال کنید و تمام بقیه ی ورودی ها را به صورت پیش فرض تا آخرین مرحله نگه دارید.هنگاهمی که پروژه با موفقیت ساخته شد شما صفحه ی پروژه زیر را خواهید داشت:

آموزش اندروید قسمت چهارم

قبل از این که شما برنامه را اجرا کنید باید از چند هدایت کننده و فایل هایی در پروژه اندروید آگاه باشید:

آموزش اندروید قسمت چهارم

FOLDER,FILE & DESCRIPTION

S.N.

SRC

این شامل فایل های منبع جاوا برای پروژه شما. به طور پیش فرض ، آن را شامل یک فایل منبع MainActivity.java داشتن یک کلاس فعالیت که زمانی اجرا می شود که برنامه خود را با استفاده آیکون برنامه راه اندازی می کنید .

1

GEN

این شامل فایل تحقیق ، یک فایل تولید شده توسط کامپایلر که به تمام منابع موجود در پروژه خود را. شما باید این فایل را تغییر دهید.

2

BIN

این پوشه شامل فایل های بسته آندروید .APK توسط ADT در طول فرآیند ساخت ساخته شده و هر چیز دیگری مورد نیاز برای اجرای یک برنامه Android.

3

res/drawable-hdpi

این یک دایرکتوری برای اشیاء ترسیم که برای صفحه نمایش با چگالی بالا طراحی شده است.

4

res/layout

این یک دایرکتوری برای فایل های که تعریف رابط کاربر برنامه شما است.

5

res/values

این یک دایرکتوری برای دیگر فایل های XML های مختلف که حاوی مجموعه ای از منابع، مانند رشته ها و رنگ تعاریف است.

6

AndroidManifest.xml

این فایل مانیفست که توصیف ویژگی های اساسی از برنامه و تعریف هر یک از اجزای آن است.

7

بخشی که در ادامه می بینید یک دید سطحی کوچک از فایل های مهم برنامه را می دهد.

The Main Activity File

که فعالیت اصلی یک فایل جاوا Main Activity.java است.این فایل نرم افزار واقعی است که در نهایت به یک فایل Dalvik اجرایی تبدیل می شود که برنامه شما را اجرا می کند.در ادامه کد پیش فرض که توسط برنامه wizard برا برنامه HELLO WORLD تولید شده است قرار دارد.

package com.example.helloworld;

import android.os.Bundle;

import android.app.Activity;

import android.view.Menu;

import android.view.MenuItem;

import android.support.v4.app.NavUtils;

public class MainActivity extends Activity {

@Override

public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {

super.onCreate(savedInstanceState);

setContentView(R.layout.activity_main);

}

@Override

public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {

getMenuInflater().inflate(R.menu.activity_main, menu);

return true;

}

}

در اینجا R.layout.activity_main اشاره دارد به فایل activity_main.xml که در پوشه res/layout قرار دارد.متد oncreat() یکی از متدهای فراوانی است که نمی فهمید وقیتی یکه فعالیت بارگذاری شده است.

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی نعیمی

علی نعیمی هستم،دارای لیسانس سخت افزار.
از سال 90 بصورت تخصصی به فراگیری زبان سی شارپ پرداختم. در حال حاضر مسلط به سی شارپ، جاوا، پایگاه داده و زبان های تحت وب هستم.

نظرات
نظر بدهید