گوگل انالیتیک

|

google analytics

در مقالات گذشته با معیار های اندازه گیری در انالیتیک آشنا شدیم و مفاهیمش رو یاد گرفتیم در این مقاله میخوایم بیشتر با نقش Audience اشنا بشم.

OVERVIEW

عکس زیر نموداردایره ای بازدید کننده جدید که با شما آشنا نبودند با رنگ آبی و رنگ سبز کاربرانی که با شما اشنا بودن و دوباره برمیگردند به وب سایتتون.

اموزش گوگل انالیتیک

دراین قسمت

Language زبان کسانی که به وب سایت شما اومدن رو نشون میده.

Country میتونین ببینین افراد از چه کشورهایی به وب سایت شما اومدن

نکته: این رو در نظر بگیرید که گوگل انالیتیک یک کوکی برای هر فرد در نظر میگیره به صورتی که من از نرم افزار های تغییر IP استفاده کنم تا حد زیادی میتونه تشخیص بده که من از ایران هستم .

City میتونین مشاهده کنین مخاطبان ما در چه شهر هایی بودن.

browser نشان میده که کاربران ما از چه browser هایی به وب سایت اومدن.

Operating system میتونین ببینین مخاطبانتان از چه سیستم عامل هایی سایت رو مشاهده کردن.

Service provider میتونین ISP ها رو مشاهده کنین و از کجا اینترنت میگیرن و تامین کننده اینترنتشون چه شرکتی بوده.

در بخش mobile و باز هم operation system سیستم عامل های موبایلی رو تنها مشاهده کنیم و ببینیم کسانی که وب سایت ما رو در موبایل مشاهده کردند با چه نرم افزاری بودند.

قسمت Service provider هم همین طور .زیرمجموعه موبایل رو بهمون نشون میدهکه مخاطبان موبایلی ما بیشتر از چه سرویس های اینترنتی استفاده کردند.

و حالا یک بخش خوب که میتونیم داشته باشیم برای موبایل screen resolution هستش که بسیار میتونه به ریسپانسیو کردن سایتمون ما کمک کنه .

اینجا میبینیم که 360*640 بیشترین رزولوشن های ما رو نشون میده و میتونیم بیشترین اهمیت رو به این رزولوشن بدیم. بنابراین میتونیم وقت و انرژی بیشتری روی ریسپانسیو کردن سایتمون بذاریم و حتی اگر میبینین یک رزولوشن sessions های بسیار کمی داره و افراد بسیار کمی از اون رزولوشن استفاده میکنند اون رو در نظر نگیریم یا انرژی کمتری روش بذاریم.

اموزش screen resolotion

خب حال میریم به بخش Demographics که میتونه آمار خوبی بهمون بده.

در قسمت overview

میتونیم یک اطلاعات کلی داشته باشیم که مخاطبان ما چه رده سنی داشتند و جنسیتشون چی هست که در اینجا به عنوان مثال جنسیت مرد رو 79% تشکیل دادند.اموزش gender انالیتیک

حال اگر بخوایم یه ذره با جزییات بیشتر این رو ببینیم میتونیم به قسمت های Age و gender بریم.

شاید این سوال براتون پیش بیاد که از کجا میتونه سن یک فرد رو تشخیص بده. جوابش این هست که شما احتمالا گوگل پلاس ، فیس بوک ، جی میل یا حتی توییتردارید با تلفیق این دیتا ها میتونه سن شما رو تشخیص بده و تا حده زیادی هم این آمار صحت داره.

نکته: گوگل سن و جنسیت تمامی بازدیدکنندگان شما رو در نظر نمیگیره و فقط یک درصدی از اونها رو در نظر میگیره.

Interests

علایق مخاطبان شما رو نشون میده. به عنوان مثال شما یک وب سایت فروشگاهی دارید و توی فروشگاهتون همه نوع محصولی وجود داره. در این بخش میتونید ببینید که مخاطبان شما به چه دسته بندی بیشتر علاقه مند هستند.

به عنوان مثال میبینیم که مخاطبان وب سایت ما معمولا tv و music رو دوست دارند پس میتونیم توی فروشگاهمون بیشتر روی اینها مانور بدیم. به همین صورت میتونید به قسمت های دیگر این بخش برید و از علایق مخاطبینتون بیشتر مطلع شوید.

اموزش interest

GEO ،Behavior ،Technology

در overview قسمت audience بهش پرداختیم در اینجا میتونید دقیق تر مشاهده کنید.

ابزار سئو analytics گوگل انالیتیک

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
l
lavi.queen
14:17 1394/08/10

عالی ممنون

داتینه
علی عزیزی
10:18 1394/08/11

خواهش میکنم موفق باشید

نظر بدهید