بهینه سازی

|

الگوریتم پیج رنک

پیش از این در مورد مفهوم الگوریتم در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو صحبت کردیم در این مقاله در مورد الگوریتم های مرتبط با رنکینک صحبت میکنیم .

منظور از این دست الگوریتم ها ، الگوریتم هایی است که با استفاده از قوانین پیچیده ریاضیاتی میسنجن ببینن محتوای یک سایت با جستجوی کاربران چه قدر ارتباط داره هرچه قدر این ارتباط بیشتر باشه مسلما رنکینک اون سایت هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

در ارتباط با معیارهای مرتبط با الگوریتم رنکینک بایستی بگیم که تعداد این معیار ها بسیار زیاد هست اما در این میان 2 معیار هست که از مابقی از اهمیت بیشتری برخوردارند. تحت عناوین one the page و off the page.

منظور از معیار one the page این هست که موتورهای جستجو میسنجن که یک سایت خودش در مورد خودش چی میگه !!! منظور این هست که محتوای اون سایت مورد بررسی قرار میگیره تا ببینن ارتباطی بین محتوای یک سایت و جستجوی کاربران وجود داره یا خیر.

معیار دوم معیار off the page هست که از دید موتور های جستجو از اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به معیار one the page برخوردار است.

منظور از معیار off the page این هست که موتورهای جستجو میسنجن ببینن دیگر وب سایت ها در مورد سایت ما چی میگن. به طور مثال سایت www.dotineco.ir خودش توضیح در مورد امکانات خودش و بخش های مختلف سایت میپردازه که این مساله از دید موتورهای جستجو تا حدی مهمه اما چیزی که از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار هست اینه که موتورهای جستجو میسنجن ببینن دیگر وب سایت ها در مورد داتینهچی میگن.

برای روشن شدن این مساله یک مثال از دنیای واقعی میزنیم.

فرض کنیم برنامه نویسی هستیم که داخل شرکت فیس بوکمیخوایم مشغول به کار بشیم. داخل رزومه خود 2 معرف داریم که یکی شرکت گوگل هست که قبلا اونجا مشغول به کار بودیم و دیگری در شرکتی که در پایین لوگوش رو میبینیم که خیلی هم معروف نیست. مدیر منابع انسانی پس از بررسی رزومه ما توضیحات شرکت گوگل و شرکتی که خیلی معروف نیست رو مد نظر قرار میده و مسلما بهایی که به توضیحات شرکت گوگل در مورد ما میده نسبت به شرکتی که خیلی معروف نیست بیشتر خواهد بود.

الگوریتم off the page

در واقع میتوان گفت سئوی خارج از صفحه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

بنابراین میتونیم این نتیجه رو بگیریم که بایستی کاربران سایتمون رو به خوبی بشناسیم و بر اساس نیاز و سلیقه اونها براشون تولید محتوا کنیم و در نهایت هم سعی کنیم در سایت هایی که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند چه در میان کاربران و چه در میان کاربران تبلیغ کنیم ومیتونیم این نتیجه رو بگیریم که سایت هایی که امکان تبلیغ رایگان به ما میدن و هر سایتی میتونه داخل اونها تبلیغ بکنه خیلی از دید موتورهای جستجو با ارزش نیست.

الگوریتم گوگل بهینه سازی سئو seo

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
n
nazanin
21:59 1394/07/20

خیلی استفاده کردم از مطلبی که گذاشتین،موفق و پایدار باشین

داتینه
علی عزیزی
11:36 1394/07/22

ممنون موفق باشید.

نظر بدهید