بهینه سازی

|

اموزش انتخاب دامین

بعد از اینکه به صورت کاملا اصولی کلید واژگان مرتبط با سایتمون رو پیدا کنیم حال نوبت به این میرسه که در بخش های مختلف سایتمون مورد استفاده قرار بدیم که در اموزش های قبل دیدیم که چه طور میتونیم از کلید واژگان در محتوای سایتمون استفاده کنیم.

جای دیگر که می بایست از کلید واژگان استفاده کنیم نام دامین سایت هست که در این مقاله میبینیم چه طور از کلید واژگان و ما بقی مهمترین فاکتورها در انتخاب نام دامین استفاده کنیم.

برای روشن شدن این مساله یک مثال میزنیم فرض کنید یک سایت دارید که در ارتباط با طراحی گرافیک هست نام دامین که میتونیم انتخاب بکنیم این هست که میتونیم بنویسیم : bestdesign.com یا best-design.com

حال اگر تمرکز ما بر روی طراحی داخلی یعنی داخل ایران باشه نامی مثل besttarahi.ir رو میتونیم در نظر بگیریم اما این دامین باز هم یک اشکال دارد که تلفیقی از یک کلمه لاتین با یک واژه فارسی است که اگر بخواهیم این مشکل رو رفع بکنیم توصیه میکنیم که هر دو واژه فارسی باشند tarahibartar.ir رو در نظر میگیریم.

در انتخاب دامین حتما باید مهمترین کلیدواژه مرتبط با بیزینس و کارمون هست رو مد نظر قرار بدیم و ترجیحا تلفیقی از واژه های فارسی و انگلیسی نباشه و نام انتخابی گویای بیزینس ما میباشد.

علاوه بر اینها توصیه میشه که به هیچ وجه از اعداد در انتخاب نام دامین استفاده نکنیم به طور مثال سایتی داریم تحت عنوان 1design.com مابقی افراد میخوان سایت ما رو به یکدیگر معرفی کنند و اگر بگن که مثلا برو سایت 1desing رو ببین ممکنه برخی از افراد 1 رو به صورت one بنویسند در صورتی که ما هدفمون عدد ۱ بود.

توصیه میشه نام هایی که برای دامین انتخاب میکنیم یک کلمه ای باشند برای مثال سایتی هست به عنوان honest.com که به فروش خدمات و محصولات کودکان میپردازه خب نام honest کلمه ای هست که یک کلمه ای هست و راحت در ذهن باقی میمونه اما اگر این نام رو به صورت honestshoppingonline.com در بیاریم میبینیم که با یک نام بسیار طولانی مواجه میشیم و احتمال اینکه کاربران در حین تایپ کردن غلط املایی داشته باشند رو خیلی زیاد میکنه پس از نام های طولانی استفاده نکنیم.

اما در اینجا به یک مشکل میخوریم اون هم اینه که بسیاری از نام های یک کلمه ای ثبت شده اند و در اختیار ما نیستند . اکثز دامین ها یا سایتی درونشون هست یا افرادی میخرند و منتظر این می شوند که این دامین ها رو با قیمت های بسیار بالا به دیگران بفروشند.

در اینجا ۲ راهکار وجود دارد :

1 . پول زیادی بابت یک دامین .ir که مثلا 10هزار تومان هزینه داره بپردازیم

2 . از نام های بیش از یک کلمه استفاده کنیم.

اینجا بستگی به خود مدیر سایت دارد و باید تصمیم بگیرد ایا پول زیادی بابت یک دامین یک کلمه ای پرداخت کنه و یا اینکه به نام های بیش از یک کلمه مثل ۲ کلمه ای و یا ۳ کلمه ای رضایت بده.

نام دامین باید به یاد ماندنی باشه هر چه نام دامین کوتاه تر باشه مسلما به یاد ماندنی تر خواهد بود مثلا سایتی داریم تحت عنوان ping-pong.ir خب این نام ، نامی هست که برای بسیاری از سایت ها شناخته شده است و بسیاری میدونند چگونه تایپ کنند. پس یک نام به یاد ماندنی هست و به راحتی میتونیم به سمت سایتمون بکشیم.

به طور تقریبی 67 کاراکتر را میتوانیم در انتخاب نام دامین استفاده کنیم اما این به این معنا نیست که الزامن باید از این 67 کاراکتر استفاده کنیم. توصیه میشه از 10 تا 12 بیشتر کاراکتر ما نباشه.

به هیچ وجه نباید از acronyms در انتخاب دامین استفاده کنیم.

Acronyms چیست؟؟

واژه هایی مانند ddd , cd ، bbc و غیره Acronyms هستند در واقع حرف اول چند کلمه و نماینده اون کلمات میشه acronyms.

مثلا سایتی داریم htmlandcsscodingschool.ir خب درسته که این دامین نام بسیار طولانی هست ولی به مراتب از Acronyms که haccs هست بهتره .

پس به هیچ وجه از acronyms ها در انتخاب نام دامین استفاده نکنیم مگر اینکه بیزینس ما یک بیزینس مطرح و معروف باشد.

سعی کنیم نام انتخابیمون به شکل ها و انواع مختلفی نوشته نشود. برای مثال سایت barooncafe.com به شکل های مختلف baruncafe.com یا barouncafe.com یا baruoncafe.com یا غیره بنویسیم. برای همین توصیه می شود به هیچ وجه نام دامینی انتخاب نکنیم که بشه به شکل های مختلفی نوشت که البته میشود این دامین را برداشت و بقیه دامین های مرتبط را روی دامین اصلی پارک کنیم.

سعی کنیم نام دامین مرتبط با حرفه و بیزینسمون باشه برای مثال سایت design.com نزنیم ولی درونش تبلیغات مهدکودک داشته باشیم.

موتور جستجو سئو بهینه سازی seo

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید