بهینه سازی

|

اموزش nofollow

در لینک کردن صفتی وجود دارد به نام nofollow

این گزینه به گوگل می گوید که این لینک را در رتبه بندی خود لحاظ نکند. بنابراین این سایت در رتبه بندی گوگل باعث بهبود رتبه نمی شود.

یکی از دلایلی که این کار انجام می شود این است که وب سایت کنترلی به لینک هایی که به آن اضافه می شود ندارد. در حقیقت وقتی نمیداند که آن لینک ها قابل اطمینان هستند یا خیر به گوگل هم این اطمینان را نمیدهد.

کدنویسی آن به این صورت است:

<a href="http://dotineco.ir" rel=”nofollow”>dotine </a>

نمونه هایی از مکان هایی که وب سایت لینک ها را nofollow میکند را در زیر مشاهده می کنید:

لینک های قرار داده شده در کامنت های وبلاگ

محل قرار گیری پست ها

بخش نظرات کاربران

بخش ویرایشگر صفحات وب ( مثلا ویکی پدیا)

بخش پاسخگویی یاهو

امضای الکترونیکی که گاه به صورت بک لینک ایجاد می شود.

کاربران میتوانند بسیار ساده در همه مکان ها لینک قرار بدهند و مدیریت همه این لینک ها کاره آسانی نیست بنابراین برای جلوگیری از اسپم کنندگان لینک صاحبان سایت ترجیح می دهند که همه لینک هایی که توسط کاربران در سایت گذاشته می شود nofollow باشد.

مورد استفاده دیگر از nofollow برای تبلیغات است. اگر شما یک بنر وب سایت که به عنوان تبلیغ به شما لینک کند را خریداری کنید طبق درخواست گوگل میبایست از nofollow استفاده کنید تا گوگل بداند که در رتبه بندی نباید امتیازی به این نوع لینک ها بدهد.

از لحاظ کاری شما باید بدانید که لینک های دارای صفت nofollow مثل لینک های follow به طور مستقیم به رتبه سایت شما کمک نمی کند اما این به این معنا نیست که اینگونه لینک ها ارزشمند نیستند. کاربران توجهی به این که لینک مورد نظر nofollow است یا خیر نمیکنند و برای بازدید سایت روی لینک کلیک می کنند و این نکته دلیل خرید تبلیغات آنلاین است.

پس توجه داشته باشید اگر لینک بیلدینگ هاییدرست میکنید حتما باید به صورت follow باشد تا در رتبه شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

وبلاگ ها و سایت هایی که در زمینه صنعت شما مشغول به کارند می توانند در توسعه لینک بیلدینگ شما موثر باشد.

اطلاع رسانی به سایت های دیگر درباره وب سایت خود میتواند باعث افزایش ارتباط شما با افراد با نفوذ در صنعت مورد نظرتان شود و لینک کردن این گونه سایت ها به سایت شما باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود و این بسیار با ارزش است چرا که اگر خود به ایجاد لینک بیلدینگ نپردازید مبلغان و حمایت کنندگانی را برای این کار خواهید داشت.

ارزش لینک فقط برای سئو نیست بلکه برای جذب مشتری نیز هست ، مقاله ای که Michael Ellsberg روی وبلاگ tim ferriss قرار داده است مثال خوبی در این زمینه است. به گفته Michael Ellsberg بین اینکه شما در بین تعداد زیادی شنونده که ممکن است به دنبال موضوع شما نباشند و تعداد کمتری شنونده که مشتاق مطالب شما باشند در معرض دید قرار بگیرید تفاوت عمده ای وجود دارد.

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید