بهینه سازی

|

استفاده نکردن از frame و iframe و پاپ اپ

علاوه بر فایل های پی دی اف و فلش که در مقاله گذشته توضیح دادیم 3 مورد دیگه هم هستند که تا حد ممکن می بایست از اون ها در طراحی صفحات وب استفاده نکنیم.

اولین مورد فریم ها هستند. منظور از فریم ها این هست که وقتی ما یک صفحه وب سایت را باز میکنیم در ان واحد چندین صفحه دیگر هم لود میشند که از دید کاربر پنهان هستند اما به طور مثال به محض اینکه کاربر بر روی یکی از انها کلیک کنه میبینیم که بدون اینکه url انها تغییر کنه صفحات جدید لود میشوند.

از مشکلاتی که این نوع فریم ها دارند این هست که وقتی توسط گوگل ایندکس می شوند کلیه صفحاتی که به صورت فریم هستند به صورت مجزا از هم ایندکس می شوند و زمانی که کاربری چیزی رو سرچ میکنه و مطابق سرچ way یکی از این صفحات که فریم قرار داره اون صفحه به صورت مجزا از دیگر بخش های سایت مثل header و footer و بقیه بخش ها درمعرض دیدش قرار میگیره و مسلما خیلی هم خوشایند نخواهد بود.

علاوه بر فریم ها Ifram ها هم هستند که تا حدودی برای ما مشکل زا خواهند شد. منظور از Iframe صفحه ی وب سایت هست که داخل صفحه ی دیگه در معرض دید کاربر قرار میگیره.

و در نهایت به صفحات پاپ اپ میرسیم . برای اینکه بفهمیم پاپ اپ چی هست برای شما مثالی میزنیم.

در بیشتر وب سایت های دانلود اهنگ به محض باز کردن سایت چند صفحه دیگر به طور خودکار باز می شود و شما کنترلی بر روی باز شدن یا نشدن انها ندارید و میبینیم که یک صفحه html جدید باز میشه.

به خاطر داشته باشید تا زمانی که مجبور به استفاده از فریم ها و iframe ها و پاپ اپ ها نیستیم تا حد ممکن بایستی سعی بکنیم از اینها استفاده نکنیم و اگر هم مجبور به استفاده از انها هستیم سعی بکنیم مطالبی که داخل سایتمون هستند و دوست داریم توسط موتورهای جستجویی مثل گوگل ایندکس یشوند رو داخل اینها قرار ندیم.

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید