بهینه سازی

|

اموزش جریمه گوگل

جریمه های گوگل به این صورت می باشد که اگر شما از دستورالعمل های تعیین شده تجاوز کرده اید بسته به شدت نقض قوانین از چند هفته تا چند ماه و یا تا زمانی که مشکل را رفع کنید جریمه می شوید و از نتایج جستجوی گوگل حذف می شوید.

چندین مثال از شرکت هایی که جریمه شده اند:

JC Penney در فوریه سال 2007 جریمه سنگینی برای خرید لینک هایی که حاوی کلمات کلیدی بود ، شد جریمه آنها چندین ماه به اضافه ی از بین بردن بسیاری از لینک ها بود.

چند هفته بعد از آن سایت overstock به خاطر تخفیفی که روی محصولاتش به خاطر لینک گرفتن از دانشگاه ها جریمه شد و مجددا جریمه ی او هم چندین ماه بود تا دوباره سایتشان نمایش داده شود.

یک مثال معروف در انگلیس گل فروشی Interflora است. که در فوریه 2013 جریمه سنگینی شد اما فقط 11 روز طول کشید که گوگل به طور مستقیم توضیحی نداد اما باور داشت که لینک ها مرتبط بودند.

همه این مثال ها به خاطر اینکه شرکت های معروفی بوده اند ، اخبار جریمه شدنشان تیتر روزنامه ها قرار گزفت. گوگل مرتبا اینگونه رفتار ها را جریمه میکند اما اغلبشان همانند مثال های بالا تیتر روزنامه ها نمیشوند.

جریمه های گوگل انواع مختلفی دارند که در اینجا مختصرا به آن میپردازیم:

جرایم دستی:

در این نوع از جریمه ها ، تیم وب اسپم به طور دستی بعد از پیدا کردن موارد نقض دستورالعمل ها شروع به جریمه سایت ها میکند. این نقض دستورالعمل ها می تواند شامل خرید لینک ، ریدایرکت کردن آب زیرکانه و ترفند های کلاه سیاه باشد ، برای بیرون آمدن از جریمه ها شما ناچارید که یک درخواست تجدید نظر برای گوگل شامل موارد زیر بنویسید:

ذکر کارهایی که برای رفع مواردی که به خاطر آن جریمه شده اید ، انجام دهید.

برنامه ریزی که برای دور شدن از این متد ها ریخته اید.

شواهد محکم برای هر دو مورد بالابعد از آن گوگل تصمیم می گیرد که جریمه شما را بردارد یا خیر.

گاهی ممکن است که به شما بگوید که به طور کامل مواردی را که به خاطر آن جریمه شده اید و هنوز به طور کامل آن لینک ها را از بین نبرده اید.

اگر میخواهید بدانید که آیا جریمه ی دستی شده اید ، میتوانید به بخش جریمه های دستی در ابزار گوگل وب مستر مراجعه کنید.

جرایم الگوریتمی:

در این روش گوگل به طور اتوماتیک جرم سایت ها را شناسایی میکند و آنها را جریمه می کند.

در این حالت بعد از اینکه شما مشکلی را به خاطر آن جریمه شده اید رفع میکنید دفعه بعد که گوگل سایت شما را بازبینی می کند جریمه را بر میدارد. گاهی اوقات شما ناچار می شوید که یک درخواست تجدید نظر برای گوگل بنویسید تا او چک کند که آیا مشکل را رفع کرده اید یا خیر.

چرا تجارت الکترونیک لینک متد خوبی نیست؟؟

در سال های گذشته تجارت لینک متد خوبی برای لینک گرفتن محسوب می شد. هر چند که همانند خیلی از تکنیک های لینک بیلدینگ بلا استفاده شده و بجای مبادله ی لینک با سایت های مرتبط و قوی ، سئو کاران دست به لینک گرفتن از هر سایتی زدند و بعد از آن به خاطر کیفیت پایین سایت دیگر به آن لینک نمیداند چرا که آنها هم باید به طور متقابل از آن سایت لینک می گرفتند.

همچنین این موضوع باعث شد که سایت ها صفحاتی برای فروش لینک قرار دهند ادرس url شان به این فرم بود.

www.example.com/links.html

این صفحات پر از لینک هایی بودند که به سایت هایی که اصلا مرتبط نبود داده شده بود. بنابراین گوگل شروع به بی ارزش کردن لینک هایی کرد که به خاطر لینک گرفتن به طور مقابل ، لینک کرده اند. گوگل بخشی دربار ی تجارت لینک بیلدینگ در دستورالعمل خود دارد که به این شرح است.

مبادله ی بیش از اندازه ی لینک " تو به من لینک کن ، من به تو لینک میکنم"

وقتی لینک بیلدینگ انجام می دهید گوگل به لینک های ساخته شده توجه می کند. گوگل می خواهد لینک هایی را ببینید که شما به خاطر کیفیت خوب مطالبتان بدست می اورید نه اینکه به وسیله ی تبادل لینک آن را بدست آورید.

گوگل با سایت هایی که بنا به دلیل منطقی به یکدیگر لینک می کنند مشکلی ندارد ، این یک اتفاق طبیعی است که برای مثال سایت BBCبه یکی از مطالب سایت CNNلینک میکند و چند هفته بعد سایت CNNبه یکی از اخبار های سایت های BBCلینک دهد این در حقیقت تکنیک لینک دوطرفه است اما آیا واقعا گوگل این دو سایت را جریمه میکند؟؟

خیر ، چرا که دلیل منطقی برای اینگونه سایت ها وجود دارد و کار آنها برای کاربر مفید است. اما در مقابل سایت های وجود دارد که هزاران لینک از سایت های غیر مرتبط به آنها شده است و گوگل با اینگونه لینک های دو طرفه مخالف است.

حال یک تجربه شخصی رو در اختیارتون قرار میدهم که در جایی نوشته نشده صرفا به صورت تجربی کسب کردم.

برای اینکه متوجه بشوید سایتتون جریمه شده یا خیر ابتدااین کامند رو توی گوگل سرچ کنید:


site:domain.com


اسم دامنه سایتتون رو جای domain قرار بدید ،از بخش advanced tools گوگل قسمت فیلتر زمان روی حالت یک روز یا یک هفته چک کنید.
جدیدترین لینک ایندکس شده در گوگل رو با تاریخ به روز شدن صفحه سایتتون مقایسه کنید.
۱- اگر اختلاف زمان انتشار مطلب روی سایتتون با زمان ایندکس شدنش در گوگل زیر ۴۸ ساعت بود و شما تایتل اون صفحه رو توی گوگل سرچ کردید و سایتتون رو نیاورد احتمالا دامنه تون اسپم شده
۲- اگر اختلاف زمان بین ۸ تا ۴۸ ساعت بود و تایتل سایت در صفحات اول گوگل بود احتمال مشکل فایروالی سرور، ترافیک سرور یا مشکلات سرور خیلی بیشتره.
۳- اگر اختلاف زمان خیلی کم بود و سرچ تایتل در رتبه های بالا بود احتمال اسپم بودن دامنه به شدت بیشتره.
این حالتها از اجرای پنج پروژه مختلف برای آشنایی با اسپمرهای گوگل بدست اومدند و منبع علمی ندارند.
امیدوارم کمکتون کنه.

سئو seo لینک بیلدینگ بک لینک

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید