بهینه سازی

|

پاپ اپ در سئو

در این مقاله قصد دارم در مورد پاپ اپ ها صحبت کنم.

البته در ابتدا ممکن که ذهنیت شما بره به سمت پاپ اپ هایی بره که سایت های جدیدی رو باز میکنند و جذب ترافیک باشه یا خیلی روش هایی که کاربر پسند نیست و در شان سایت شما نیست.

موضوعی که میخوام امشب با شما در میون بذارم پاپ هایی هست که یک پیشنهادی رو به کاربر میدهند در ازای دریافت ایمیل.

در گذشته اگر تبلیغ میکردیم کاربرای هدف رو میاوردیم به صفحات landing page حتی این احتمال وجود داشت که ۳۰ تا ۴۰ درصد مخاطبین ایمیلشون رو در اختیار ما قرار بدن اما کاربر متفاوت شده نسبت به ۳ سال پیش , کاربر امروزی به راحتی ایمیلش رو در اختیار ما قرار نمیده بنابراین باید از روش هایی استفاده کنیم که با جذابیت در اون ها انگیزه ای ایجاد که ایمیلشون رو در اختیار ما قرار بدهند.

خب ما میتونیم مثل روش های سنتی صفحات landing page داشته باشیم کاربر رو بیاریم یک فیلم یا تصویر یا مجموعه تصاویری رو ببینه علاقه مند بشه و ایمیلش رو در اختیار ما قرار بده اما من همین الان به شما میگم حتی اگر کاربر هدف رو هم بیارید در بهترین شرایط از ۱۰ درصد بیشتر نمیشه و اینجاست که پاپ اپ ها میتونند به بیزینس ما کمک کنند اما قبل از اینکه بخوام راجع به پاپ ها توضیح بدم ممکن هست که شما این تصور رو داشته باشید که من از پاپ اپ خوشم نمیاد یا اگر سایتی پاپ اپ داشته باشه واردش نمیشم و اون رو میبندم . به چند دلیل این تصور اشتباهه .

خیلی از کاربرا میگن من اصلا وارد سایتی که پاپ اپ داره نمیشم مثلا فرض کنید که شما در زمینه اموزش دیابت فعالیت میکنید و فردی زخمی شده و میدونید زخم افراد دیابتی خیلی متفاوته با افراد سالم , حالا فرض کنید یک سایتی که به مخاطب پیشنهاد میده که همین الان بیا یک ویدئو اموزشی رو دانلود بکن که به تو اموزش میده چه طور زخمت رو بهبود بدی . ایا این دلیل میشه او فرد دیابتی که زخمیه و درد داره بگه که من چون این سایت پاپ اپ داره خوشم نمیاد و میبندمش ... نه !!! اگر کاربر هدف باشه و دقیقا اون محتوای شما رو بخواد قطعا ایمیلش رو در اختیار شما قرار میده ....

اگر واقعا کاربری دارید که میاد داخل سایت شما و پیشنهاد خوبی بهش میدید و سایت رو ترک میکنه به نظر من اصلا اون کاربر به درد شما نمی خوره ... اون کاربر کاربر هدف شما نیست ....

اگر انقدر سخت گیره که به خاطر یک پاپ اپ میخواد از سایت شما خارج بشه وای به حال پیشنهاد های دیگه ای که میخواید در اختیارش قرار بدید.

پس این یکی از مهمترین دلایلی هست که خیلی از افراد میگن که پاپ اپ خوب نیست.

اما ما چندین نوع پاپ اپ داریم و استفاده ی ناصحیح از پاپ اپ میتونه باعث ازار کاربر بشه .

من بسیاری از سایت ها میرم و این ها یک Section ساده قرار ندادند که اگر من یک بار میرم و ایمیلم رو دادم دیگه لازم نباشه هر دفعه به من نشون بده.

بنابراین شما باید سیستمتون هوشمند باشه و هر بار به کاربر پاپ اپ رو نشون ندیم .

به طور کلی ما چهار نوع پاپ اپ داریم .

پاپ اپ نوع یک اینه که کاربر وارد میشه بعد از چند ثانیه فعال میشه یا بلافاصله فعال میشه.

یا یک نوع پاپ اپ هایی هستند که مثلا چند دقیقه صبر میکنند کاربر در سایت فعال نباشه و به یک باره نشون میدهند.

یک سری پاپ اپ ها هستند که شما اسکرول میکنید و بر اساس اسکرول صفحه شما میان اون رو نمایش میدهند.

و یکی از بی نظیرترین پاپ اپ ها پاپ اپ هایی هستند که موستون رو میخواهید از صفحه خارج بکتید ناگهان به شما یک پیشنهاد ویژه میده که بیشترین نوع تبدیل در همین نوع پاپ ها هستنش.

بنابراین پیشنهاد میکنم از همین امروز یک سیستم پاپ اپ حرفه ای برای سایتتون طراحی کنید و اون رو به ایمیل مارکتینگ تبدیل کنید و خواهید دید که با استفاده از همین روش ها چه قدر ورودی های سیستم شما افزایش پیدا میکنه و در اینده فروش شما افزایش پیدا میکنه.

همون طور که میدونید سایت شما مثل یک قیف میمونه ... یک قیفی که ورودی افراد هست و بر خلاف تصور افراد که ورودی قیفشون بازدید کنندگان سایت هست , ورودی قیف کاربران و اعضای لیست ما هستتند و معرفی محصول و تبدیل اون ها به مشتری.

اگر شما افراد بیشتری رو وارد قیف بکنید در روزهای اتی فروش بیشتری خواهید داشت.

ابزار سئو بهینه سازی seo سئو

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید