بهینه سازی

|

لینک ناسب سئ

یکی از چیزهایی که میتونه سایت ما رو برای موتورهای جستجو مثل گوگل بهینه بکنه استفاده صحیح از url هاست.

منظور از url ها ادرس صفحات مختلف وب سایت ماست.

برای روشن شدن این مساله مثالی می زنیم :

ادرس اصلی وبلاگ داتینه blog.dotineco.ir هست حال فرض کنیم که میخوایم به یکی از فولدرهای زیر شاخه این سایت دست پیدا کنیم یک اسلش (/) قرار داده و وارد فولدر Web-design به معنی اموزش های طراحی وبمیشیم.

در بخش web-design یا طراحی سایت قسمت های مختلفی داریم که یکی از این قسمت ها اختصاص به اموزش های css هست و از داخل آن میتوانیم به مقالات مختلف Css دست پیدا کنیم.

http://blog.dotineco.ir/web-design/css

در واقع با چنین ساختاری موتور جستجو میفهمه که سایت ما از سازمان دهی خوبی برخوردارهست. حال که وارد اموزش های css شدیم وارد یکی از مقالات میشویم که :

http://blog.dotineco.ir/web-design/css/change-mouse

که فایل نهایی هست که کاربر مشاهده خواهد کرد.

اگر دقت کنید change و mouse با یک Dash از یکدیگر جدا شده اند. اگر ادرس صفحاتتون از چند بخش تشکیل شده اند اون ها رو با dash از هم جدا کنیم نه با under score .

یکی از مشکلاتی که سایت های داینامیک دارند رو میخوایم مورد بررسی قرار بدیم. در واقع یکی از تفاوت های داینامیک و استاتیک در این هست که یک سایت استاتیک کلیه صفحات مشخص هستند و با ارجاع به اون صفحه میتونیم محتویات داخلش رو مشاهده کنیم اما سایت های داینامیک سایت هایی هستند که با دیتا بیس سرو کار دارند در واقع ما یک template اصلی سایت داریم و بسته به تعاملی که کاربر با سایت داره اطلاعات مورد نیازش از دیتا بیس خونده میشه و در معرض دید کاربر قرار میگیره.

یکی از مشکلاتی که این دسته از سایت ها دارند url انها به هیچ وجه user friendly نیستند. در واقع برای موتورهای جستجو بهینه نشده و تا حدودی هم میشه گفت که از کی ورد ها داخل اون استفاده نشده است.

مشکلاتی که این دست از url ها دارند این هست که توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل به راحتی ایندکس نمی شوند

و کی ورد ها داخل اونها قابل تشخیص نیستند.

www.example.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%5daps&field=test

برای رفع این مشکل میبایست از اصطلاحی به نام url rewriting استفاده کنیم که با یک سرچ ساده در موتور جستجویی مثل گوگل میتونیم راهکار این مساله رو به راحتی پیدا کنیم.

یکی دیگه از مسائلی که باید مد نظر قرار بدیم structure یا ساختار دایرکتوری های ما هست.

به طور مثال اگر میخواهیم وارد سایتی فروشگاهی شویم میتوانیم با url :

www.example.com/shop

وارد شویم اما بهتر این هست که از کیورد ها در اون استفاده کنیم.

www.example.com/buy-a-shirt-in-shop

که به مراتب برای موتور جستجویی مثل گوگل قابل فهم و درک تر هست.

به طور خلاصه باید بگیم url یکی از بخش های بسیار مهم از بهینه سازی سایتو موتورهای جستجوست و در ساخت url ها میبایست از فولدرهای زیاد استفاده نکنیم و 2 الی 3 فولدر بیشتر نباشند و داخل فایل هامون از کی ورد های مرتبط به صفحه استفاده بکنیم و سعی کنیم نام فایل گویای محتوای اون فایل باشه.

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید