وب مستر

|

اموزش وب مستر

Search appearance این گزینه در وبمستر برای نشان دادن عناصری از یک سایت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود استفاده می کند برای مثال پاپ اپ ، توضیحات سایت ، ادرس url ، جستجو در داخل سایت و ... را نشان می دهد.

استفاده search appearance در وب مستر :

برای دیدن پاپ اپ ویندوز بر روی ایکون i کنار فهرست search appearance در منوی ساید بار کلیک کنید.

پس از آن بر روی هر یک از المان های نمایش داده کلیک کنید تا دو گزینه را مشاهده کنید.

اموزش وب مستر

How to influence تغییراتی که محتوا و دستورالعمل هایی که برای تاثیرگداری در المان های ذکر شده نیاز است برای شما تهیه می کند.

In webmaster tools در این بخش قسمت هایی از ابزار وب مستر را نشان می دهد که با کلیک بر روی انها میتوانید آن را مدیریت کرد.

Structured data ‌ :

شما برای کد گذاری و نشانه گذاری سایت خود باید از schema.org مثل microdata و RDF و یا شیوه های دیگر مثل microformats ‌ و structured data در گوگل وب مستر استفاده کنید و اگر گوگل متوجه این نوع از نشانه گداری های شما در سایت شود rich snippet سایت را به شما نشان می دهد.

در وب مستر گوگل می توانید اطلاعاتی راجع به دستوراعمل های ساختار یافته که گوگل قادر به کشف ان در سایت است و یا پیام های خطا که مانع از rich snippet سایت شما می شود را مشاهده کنید.

اموزش structure data

Data highlighter:

به دلیل گستردگی دیتا در یک مقاله جداگانه به توضیح مفصلdata highlighter خواهم پرداخت.

Html improvement :

در این قسمت اشکالات کلی گوگل در زمان که سایت شما را بررسی می کند نمایش می دهد که این مشکلات مانع از دسترسی گوگل به سایت شما نمی شود ولی حل و رفع این اشکالات به شما در بهبود سایت در سئو کمک شایانی خواهد کرد.

این تغییرات و اشکالات اعمم از طولانی یا تکراری یا کوتاه بودن توضیحات صفحه ، تگ های تایتل را نشان میدهد.

Duplicate meta description : تکراری بودن متای توضیحات

Long meta description : طولانی بودن متای توضیحات

Short meta description : کوتاه بودن متای توضیحات

Missing title tags : نبودن تگ تایتل در صفحه

Duplicate title tags : تکراری بودن تگ تایتل

Long title tags : طولانی بودن تایتل

Short title tags :‌ کوتاه بودن تگ تایتل

از انجا که گوگل همیشه سعی دارد تا بهترین گزارش را به شما بدهد بنابراین امکان تغییر لحظه به لحظه در این قسمت وجود دارد.

Site links :

شما هم حتما مشاهده کردید که در بعضی مواقع کلمه کلیدی که در گوگل سرچ می کنید بعضی از سایت ها با لینک های زیر آنها مشاهده می شوند.

sitelinks

گزینه ۱ نتیجه کلمه ی مورد جستجوی شما

گزینه ۲ لینک های سایت مربوطه

در نشان دادن این لینک ها شما هیچ نقشی ندارید و تنها گوگل Sitelink هایی را به نمایش در می آورد که تصور می کند برای کاربر میتواند مفید باشد و اگر دستورالعمل های سایت شما به گونه ای باشد که الگوریتم های گوگل به خوبی به آن دسترسی نداشته باشند لینک های سایت شما برای کاربر نشان داده نمی شود.

در حال حاضر شما تنها با ابزار گوگل وب مستر می توانید لینک هایی که دلخواه شما نیست را حذف کنید. پس اگر شما فکر میکنید url قرار گرفته شده در زیر لینک شما مناسب نیست با استفاده از sitelink وب مستر آن را حذف کنید.

اموزش Sitelinks

در هنگام ثبت با ۲ گزینه مواجه می شوید:

  1. For this page search result : که در این قسمت شما میتوانید ادرس url را به طور کلی حذف کنید.
  2. Demote this sitelink URL: در این قسمت می توانید لینک سایتی را که میخواهید کاهش رتبه بگیرد وارد کنید.

نکته: زمانی که شما لینک یک سایت را کاهش رتبه دادید مدت زمانی طول می کشد تا اجرا شود پس منتظر کاهش رتبه ی لحظه ای نباشید.

نکته: شما تنها میتوانید تا 10 ادرس را کاهش رتبه دهید و این کاهش رتبه تا 90 روز بعد از اخرین بازدید شما از صفحه ی sitelinks ابزار وب مستر موثر خواهد بود.

دریافت آخرین مطالب وبلاگ در کانال داتینه

علی عزیزی

علی عزیزی هستم.دارای کارشناسی مکانیک.علاقمند به سئو.از سال 90 شروع به فراگیری آن کردم.
و در حال حاضر در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنم

نظرات
نظر بدهید